ΠολιτικήΠρωτοσέλιδα

Χρήστος Ποτόλιας: Σιδηροδρομική κοροϊδία

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Άνοιξε πάλι για μία ακόμη φορά το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καβάλας-Θεσσαλονίκης. Η όλη συζήτηση στοχεύει στο να πλασάρει το γνωστό παραμύθι της ανάπτυξης που δήθεν μπορεί να ωφελήσει και τα μονοπώλια και τον λαό.

Η αλήθεια είναι ότι η νέα γραμμή που θα συνδέει την Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη και κατ’ επέκταση με τα Βαλκάνια, έρχεται κατ’ απαίτηση των μονοπωλιακών ομίλων στον κλάδο των Μεταφορών με ιδιωτικοποιημένα ΤΡΑΙΝΟΣΕ και λιμάνια.

Η συζήτηση που έχει ανοίξει για την χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και η αντιπαράθεση που διεξάγεται, δεν είναι τεχνοκρατική. Βεβαίως όσοι τοποθετούνται υπέρ της μίας ή της άλλης χρησιμοποιούν οικονομικοτεχνικά και άλλα επιχειρήματα. Ωστόσο το θέμα είναι κατά βάση πολιτικό. Αφορά τους σχεδιασμούς τμημάτων του κεφαλαίου που προκρίνουν τη μία ή την άλλη χάραξη για τα δικά τους συμφέροντα που δεν είναι ενιαία. Μερίδα επιχειρηματικών ομίλων ενδιαφέρεται για το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, την αναβάθμιση του ρόλου, τη μετατροπή του σε «πύλη εισόδου» εμπορευμάτων προς τα Βαλκάνια και την Ευρώπη, ενώ άλλοι επιχειρηματικοί όμιλοι βλέπουν τους σχεδιασμούς τους καλύτερα να εξυπηρετούνται από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης ή της Θεσσαλονίκης.

Η αντιπαράθεση αυτή  στόχο έχει να οδηγήσει το λαό να στοιχηθεί πίσω από τα σχέδια και τις επιδιώξεις της μιας ή της άλλης πλευράς των μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των Μεταφορών και της Ενέργειας.

Ο λαός μας ωστόσο έχει πλέον μεγάλη εμπειρία από τους κάθε φορά «εθνικούς στόχους», τα «εθνικά οράματα, διακυβεύματα, κλπ». Κανένα από τα «μεγάλα έργα», όπως τα ονόμαζαν (λιμάνια, αεροδρόμια, οδικοί άξονες, σύνδεση Ρίου-Αντιρρίου, Ολυμπιακά έργα), που πλήρωσε ακριβά ο λαός, δεν εξασφάλισε ανάπτυξη προς όφελος του, δεν απέτρεψε την καπιταλιστική κρίση, δεν εξάλειψε την ανισομετρία από περιοχή σε περιοχή.

Όπως ο οδικός άξονας της Εγνατίας οδού ήρθε να υπηρετήσει τη διασύνδεση Τουρκίας – ΕΕ, για την ταχύτερη μεταφορά εμπορευμάτων, με το λαό να πληρώνει το μάρμαρο για την κατασκευή και τη συντήρηση, με τα διόδια να πολλαπλασιάζονται με αποφάσεις όλων των κυβερνήσεων. Έτσι και η “Σιδηροδρομική Εγνατία ” έρχεται να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων στις σημερινές συνθήκες που προτάσσεται η “επιστροφή στην καπιταλιστική ανάπτυξη”, μετά και την υγειονομική κρίση που σαν καταλύτης ήρθε να επιταχύνει την οικονομική κρίση.

Οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν για την κατασκευή ενός έργου και θα συνεχίσουν να πληρώνουν και στο μέλλον ως επιβάτες, τα διαρκώς αυξημένα ναύλα-κόμιστρα. Την ίδια ώρα τα μονοπώλια θα πετυχαίνουν μείωση του κόστους για τις μεταφορές των εμπορευμάτων τους. Η εμπειρία του ΟΣΕ δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, είναι βέβαιο ότι ως αντίβαρο θα αυξάνεται το κόστος μεταφοράς των επιβατών.

Ο λαός της Βόρειας Ελλάδας, της πόλης μας, ο λαός όλης της χώρας, έχει ανάγκη και για αυτό πρέπει να σχεδιάσει και να αγωνιστεί, για φτηνές και σύγχρονες μετακινήσεις, για κατάργηση των διοδίων, για μείωση της τεράστιας φορολογίας στα καύσιμα. Να κάνει το δικό του σχέδιο για δημιουργία σύγχρονων, φτηνών και προσβάσιμων για όλο τον λαό δημόσιων, συνδυασμένων μεταφορών.



Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close