ΚοινωνικάΠρωτοσέλιδα

«Κάλεσμα» για συστράτευση από τη  συντονιστική επιτροπή ενάντια στην όδευση του αγωγού ΤΑΡ μέσα από τους Φιλίππους

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές

 

 

Με ενημερώσεις για τις επιπτώσεις που θα έχει στην τοπική κοινωνία η διέλευση του αγωγού ΤΑΡ μέσα από τη δημοτική ενότητα Φιλίππων, απαντά η συντονιστική επιτροπή πολιτών στη διαφαινόμενη αδιαλλαξία της εταιρείας να συζητήσει και να αλλάξει την συγκεκριμένη όδευση που έχει επιλέξει.

 

Πριν από μερικές ημέρες, μέλη της συντονιστικής ομάδας βρέθηκαν στις Κρηνίδες και συζήτησαν με όσους πολίτες βρήκαν, το θέμα αυτό, ξεκαθαρίζοντας ότι το βασικό αίτημα αφορά την αλλαγή όδευσης για 10 περίπου χιλιόμετρα, ώστε να αποφύγουμε την εγκατάσταση αγωγού (και μελλοντικών αγωγών) που θα δεσμεύσουν για πάντα ένα μεγάλο τμήμα εύφορης γης.

 

Τα βασικά σημεία της ενημέρωσης που έγιναν ήταν  τα εξής:

 

– Η συντονιστική επιτροπή δεν είναι ενάντια στο έργο, δεν αγωνίζεται δηλαδή να μη γίνει το έργο (έτσι κι αλλιώς πρόκειται για διακρατική συμφωνία) αλλά ζητά την αλλαγή όδευσης για να μην περάσει μέσα από παραγωγική γη.

 

– Από το 2014 έχουν προταθεί εναλλακτικές διαδρομές ώστε και το έργο να γίνει, και η παραγωγική γη να προστατευτεί.

 

– Μία από τις προτάσεις για εναλλακτική όδευση είναι μικρότερη σε μήκος από αυτή που κατασκευάζει ο ΤΑΡ. Δυστυχώς οι αρμόδιοι δε μπήκαν στη διαδικασία σοβαρής ανάλυσης.

 

– Το ΤΕΕ και το ΓΕΩΤΕ Α.Μ.Θ. επεσήμανε τα προβλήματα από τη συγκεκριμένη όδευση που επιλέχθηκε αλλά και αυτή η επιστημονική επισήμανση δεν λήφθηκε σοβαρά υπόψη.

 

– Όσοι έχουν πάρει χρήματα, ακόμη και σε μία αλλαγή όδευσης, δεν υποχρεούνται να επιστρέψουν τα χρήματα.

 

– Κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τον αρμόδιο υπουργό ειπώθηκε από το υπουργό ότι «ανακαλύπτονται συνέχεια καινούργια προβλήματα». Αυτά τα προβλήματα έπρεπε να τα γνωρίζει το υπουργείο και όχι να τα μεταφέρουμε εμείς σε αυτούς.

 

– Η διέλευση του αγωγού από παραγωγική γη και πολύ κοντά από κατοικήσιμες εκτάσεις θα περιορίσει τη δυνατότητα ανάπτυξης διότι υπάρχουν περιορισμοί και υποχρεώσεις που καταγράφονται μέσα στη σύμβαση. Κάτι που θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στο μέλλον για επενδύσεις. Υπάρχουν δηλαδή δεσμεύσεις που θα πρέπει να τηρηθούν περιμετρικά του αγωγού (μεγάλες και μικρές δεσμεύσεις).

 

Πέρα από αυτά, τονίστηκε ιδιαίτερα το γεγονός ότι με τη νομιμοποίηση της χάραξης, θα έρθουν κι άλλοι αγωγοί που προετοιμάζονται να μπουν στο ίδιο σημείο. Ένα πρόβλημα που θα το βρούμε μπροστά μας τα επόμενα χρόνια, όπως είπαν.

 

Στην ερώτηση για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η αντίσταση, ( κάποιος ρώτησε εάν οι ίδιοι έχουν συμφέροντα από την αλλαγή όδευσης) η απάντηση ήταν ότι τα περισσότερα μέλη που αγωνίζονται δεν έχουν καν χωράφια και άρα το επιχείρημά ότι «κάτι υπάρχει από πίσω» καταρρέει από μόνο του.

Αυτό που ζητήθηκε από τα μέλη ήταν να υπάρξει μαζικοποίηση και στήριξη των προσπαθειών από τον κόσμο σε περίπτωση που επιχειρηθεί η βίαιη επιβολή της όδευσης.

«Σας θέλουμε δίπλα μας» είπαν κλείνοντας την ενημέρωση και τη συζήτηση ενώ ανακοίνωσαν ότι η συντονιστική επιτροπή (μαζί με όποιον θέλει) ετοιμάζεται να μεταβεί στη Θες/νίκη στις 12 Απριλίου όπου θα τεθεί το θέμα της διαβούλευσης με την παρουσία εκπροσώπων της τράπεζας επενδύσεων. Εκεί θα πρέπει να ειπωθεί ότι η υποτιθέμενη διαβούλευση δεν έγινε ποτέ επί της ουσίας κι ότι η τοπική κοινωνία είναι ενάντια στη συγκεκριμένη όδευση.

 

Μιχάλης Κουμρίδης



Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close