ΚοινωνικάΠρωτοσέλιδα

Στην καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων αποδίδει η Εγνατία την κατά δύο χρόνια παράταση ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας

"Στην καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων αποδίδει η Εγνατία Οδός ΑΕ την κατά δύο χρόνια παράταση ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας. Ο οδικός και σιδηροδρομικός αποκλεισμός της πόλης μας πρέπει να σταματήσει"

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές



Παραδέχεται την επί δύο και πλέον χρόνια καθυστέρηση της κατασκευής του πρώτου τμήματος του έργου Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ. αλλά και του συνόλου του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας η Εγνατία Οδός αλλά την αποδίδει στο ότι άργησαν να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις των αναγκαίων εκτάσεων.

Απαντώντας σε σχετική Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεόφιλος Ξανθόπουλος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Δήμας, απέστειλε έγγραφο της Εγνατίας οδού, στο οποίο αναφέρεται ότι αιτία της παράτασης κατά 23 μήνες του έργου, το οποίο αναμένεται τώρα να ολοκληρωθεί στις 14-4-2027 (αντί της 14-5-2025 που όριζε η αρχική σύμβαση), είναι το γεγονός ότι η απαλλοτρίωση των εκτάσεων για την κατασκευή του έργου συντελέστηκε μόλις στις 26-11-2024, δηλαδή πλέον των δύο ετών από την υπογραφή της σύμβασης.

Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα οι εργασίες είχαν περιοριστεί στο ένα από τα 8 χιλιόμετρα του έργου, στην περιοχή του παλιού αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα ενώ τώρα μετά την χορήγηση της παράτασης, οι εργασίες εξελίσσονται σε όλο το μήκος του.

Ο συνολικός προϋπολογισμός έργου ανέρχεται σε 67.930.000 ευρώ(με ΦΠΑ) και μέχρι σήμερα έχει εκταμιευθεί ποσό 10.080.000 ευρώ(με ΦΠΑ).  Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη μέσω του ΕΠ ΑΝ. Μακεδονίας-Θράκης (2021-2027) και του ΠΔΕ.

Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού έργου για την περιοχή μας παραπέμπεται ξανά στο προσεχές μέλλον ενώ δεν έχουν προσχωρήσει ουσιαστικά και οι τεχνικές μελέτες και προκηρύξεις για το άλλο μεγάλο οδικό έργο της σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία μέσω τη Αμφίπολης, παρά τις επανειλημμένες διακηρύξεις του ίδιου του πρωθυπουργού. Ο οδικός και σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Δράμας πρέπει επιτέλους να σταματήσει και η πόλη μας να αποκτήσει σύντομα ασφαλείς οδούς σύνδεσης τόσο με την οδική όσο και με την σιδηροδρομική Εγνατία.

Ακολουθούν η Ερώτηση και η Απάντηση

Αθήνα, 24 Απριλίου 2025

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ. κ. Υπουργούς:

 – Υποδομών και Μεταφορών

-Εσωτερικών

Θέμα: Για ποιους λόγους παρατάθηκε για δύο ακόμη χρόνια η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας; Πότε θα σταματήσει ο εμπαιγμός των κατοίκων της περιοχής μας;

Παραμονές του Πάσχα 2025, η “Εγνατία Οδός” ανακοίνωσε την απόφασή της να παρατείνει την ολοκλήρωση του έργου του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ. αλλά και του συνόλου του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για δύο επιπλέον χρόνια και συγκεκριμένα μέχρι τις 14 Απριλίου 2027, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις για τους λόγους αυτής της παράτασης.

Η ίδια εταιρεία, μόλις τον Νοέμβριο του 2024, είχε αποφασίσει να δώσει παράταση μόλις έξι μηνών για την ολοκλήρωση του ίδιου έργου, μέχρι τις 14 Μαΐου 2025, θεωρώντας προφανώς εφικτή την ολοκλήρωση του την συγκεκριμένη ημερομηνία.

Το έργο που υλοποιεί για λογαριασμό της Εγνατίας Οδού, η εταιρία «ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.», ξεκίνησε με προδιαγραφές να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο. Μάλιστα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο τον Ιούνιο του 2023, διαβεβαίωνε ότι το πρώτο τμήμα Σταυρός – Κρηνίδες θα ολοκληρωθεί εντός του 2025!

Από την πρωθυπουργική διαβεβαίωση που αποδείχθηκε για άλλη μιά φορά ψευδής φτάσαμε στην σημερινή αρνητική εξέλιξη της νέας διετούς παράτασης του έργου, με την κυβέρνηση να μην ενημερώνει τους πολίτες για τους λόγους που οδήγησαν στη νέα καθυστέρηση.

Όπως επισημαίνεται σε Επερώτηση της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας ΑΜΘ, ο περιφερειάρχης ΑΜΘ σε δηλώσεις του, μετά την πρώτη εξάμηνη παράταση του έργου, ανέφερε ότι για την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ., έχουν ήδη διατεθεί συνολικά 80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ προστέθηκαν 10 εκατομμύρια λόγω πληθωριστικών αυξήσεων. Προσέθετε δε, σύμφωνα με την Επερώτηση, ότι η Περιφέρεια δεν διαθέτει πλέον χρηματοδοτικούς πόρους για την υλοποίηση των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συνεργασίας με την κεντρική κυβέρνηση για την εξασφάλιση 50-70 εκατομμυρίων ευρώ!

Κατόπιν τούτων,

Επειδή, το έργο του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα αποτελεί κομβικό αναπτυξιακό πυλώνα για την Περιφέρεια και η τοπική κοινωνία απαιτεί σαφείς απαντήσεις και δεσμεύσεις για την ολοκλήρωσή του.

Επειδή, δεν μπορεί να εξηγηθεί λογικά, ποιος ο λόγος της αρχικής παράτασης των έξι μηνών που δόθηκε στο έργο τον περασμένο Νοέμβριο, αφού ήταν γνωστοί στους ιθύνοντες από τότε η πορεία των εργασιών

Επειδή οι κάτοικοι της Δράμας, της Καβάλας αλλά και της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας-Θράκης εκλαμβάνουν το όλο γεγονός ως έναν ακόμη εμπαιγμό τους από την κυβέρνηση, και μάλιστα διά στόματος του πρωθυπουργού,

Επειδή η πόλη της Δράμας, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης, παραμένει ουσιαστικά χωρίς σύνδεση με την Εγνατία Οδό, αφού αμφότερες οι συνδετήριες οδοί, είτε μέσω Αμφίπολης είτε μέσω Καβάλας, παραμένουν απλώς υποσχέσεις

 Ερωτώνται κατά συναρμοδιότητα, οι κ.κ. Υπουργοί

  1. Ποιο είναι το επίσημο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες και σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες σήμερα;
  2. Ποιοί είναι οι λόγοι που έχουν προκαλέσει την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για τουλάχιστον 2,5 χρόνια;
  3. Πόσα χρήματα έχουν εκταμιευθεί έως σήμερα για το συγκεκριμένο  οδικό έργο και πόσα απαιτούνται για την ολοκλήρωσή του;
  4. Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της εκτέλεσης του συγκεκριμένου, σημαντικού για την περιοχή, έργου και από ποιους πόρους;

Οι καταθέτοντες βουλευτές

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Ετικέτες


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Close