Κοινωνικά

Υποχρεωτικός κόφτης ταχύτητας σε όλα τα οχήματα από το 2022

Πασχαλίδης Πρότυπες Κατασκευές



Φρένο στην επικίνδυνη οδήγηση επιχειρεί να βάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση με τον «κόφτη» ταχύτητας στα αυτοκίνητα αλλά και μια σειρά από μέτρα ασφαλείας σε όλα τα καινούρια οχήματα από το 2022.

Συγκεκριμένα η Κομισιόν ενέκρινε νέο κανονισμό, που επιβάλλει τη χρήση «έξυπνων βοηθών» περιορισμού της ταχύτητας (Intelligent Speed ​​Assistance – ISA) σε όλα τα νέα μοντέλα. Το μόνο που απομένει είναι να νομοθετηθεί και επίσημα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.






Η εισηγητής του στο Ευρωκοινοβούλιο, Ρόζα Τουν, δήλωσε: «Αυτή η νομοθεσία ανοίγει το δρόμο για να σωθούν χιλιάδες ζωές τα επόμενα χρόνια. Ο πρόσθετος υποχρεωτικός εξοπλισμός για αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία θα βοηθήσει στη σωτηρία των ανθρώπων».

Οι νέοι κανόνες απαιτούν την εισαγωγή σχεδόν 30 διαφορετικών χαρακτηριστικών ή συστημάτων ασφαλείας σε νέα οχήματα διαφορετικών τύπων. Η πλειονότητα των τεχνολογιών θα καταστεί υποχρεωτική τον Μάιο του 2022 για νέα μοντέλα και από τον Μάιο του 2024 για τα υπάρχοντα μοντέλα.

Μεταξύ άλλων, οι εταιρίες που επιθυμούν να πουλούν τα νέα αυτοκίνητα τους στην Ευρώπη, θα πρέπει να τα εξοπλίζουν με τεχνολογία που παρακολουθεί τον οδηγό και τον προειδοποιεί όταν του αποσπάται η προσοχή ή όταν αυτός νιώθει κουρασμένος, με “έξυπνα” συστήματα υποβοήθησης που αποτρέπουν ενεργά τον οδηγό από το να υπερβεί το όριο ταχύτητας με χρήση καμερών οι οποίες αναγνωρίζουν τις πινακίδες στον δρόμο και βάσεις δεδομένων ορίων ταχύτητας, με κάμερες ή αισθητήρες οπισθοπορείας, με ένα “μαύρο κουτί” καταγραφής δεδομένων κ.ά. Προφανώς, η υιοθέτηση όλων αυτών των συστημάτων και ο εξαναγκασμός των κατασκευαστών να τα συμπεριλάβουν στη λίστα του standard εξοπλισμού σε όλα τα καινούρια οχήματα τους, έχει ως στόχο την μείωση των ατυχημάτων και την μετάβαση σε μία πιο “συνδεδεμένη” και αυτοματοποιημένη κινητικότητα.

Επίσης, τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται έτσι ώστε οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι ποδηλάτες και οι πεζοί, να γίνονται πιο ορατοί στον οδηγό. Όλα τα μεγάλα οχήματα θα είναι επίσης εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως προειδοποίηση σύγκρουσης πεζών ή ποδηλάτη και σύστημα πληροφοριών «τυφλών» σημείων. Η τεχνολογία της «άμεσης όρασης» πρέπει να εφαρμοστεί από τον Νοέμβριο του 2025.

Από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές μέσω της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) χαιρετίζουν την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά δήλωσαν ότι δεν θα πρέπει να σηκώσουν αυτό το βάρος μόνοι τους.

Η τεχνολογία των οχημάτων από μόνη της δεν θα είναι επαρκής. Για την μέγιστη επίδραση, οι νομοθέτες πρέπει να πιέσουν για μία ολιστική προσέγγιση στο θέμα της οδικής ασφάλειας – συνδυάζοντας την τεχνολογία των αυτοκινήτων με καλύτερες υποδομές και ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά.

Η Κομισιόν προτείνει να γίνει για όλα τα νέα αυτοκίνητα υποχρεωτικός ο εξοπλισμός τους με προηγμένα συστήματα ασφαλείας ήδη από το 2022, αναφέροντας ότι αν αυτό επιτευχθεί, θα σωθούν περισσότερες από 25.000 ζωές στην Ευρώπη μέχρι το 2038! Συμπλήρωσε δε, ότι όλα αυτά τα συστήματα θα έχουν πρακτικά μηδαμινό αντίκτυπο στην τιμή των αυτοκινήτων. Απλά η πρόταση πρέπει να περάσει από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Επιτροπή πριν γίνει κανονισμός.

Η προσωρινή συμφωνία πρέπει ακόμη να επιβεβαιωθεί από τους εκπροσώπους των κρατών μελών και, στις 2 Απριλίου, από την Επιτροπή Προστασίας της Εσωτερικής Αγοράς και των Καταναλωτών. Στη συνέχεια, θα τεθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ για τελική έγκριση.



Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Accept privacy policy

Close